Как да спечелим клиенти в първата си седмица?

Много често повечето собственици на бизнес са на принципа „Изгради го, те сами ще дойдат“, и в много случаи остават доста разочаровани. Просто защото сте стартирали някакъв бизнес, това не означава задължително, че клиентите ще се избиват за Вашите продукти или услуги. Създаването на стойностен бизнес отнема време. Ние съветваме всеки един бъдещ предприемач да покаже повече търпение, докато спечели първите си няколко клиента.

Но има и много добри примери. Примери, в които бизнеса спечелва първите си няколко клиента за по-малко от седмица. Но как е възможно това? Има ли някаква тайна или формула?

Ето няколко стратегии, които са практически изпитани и могат да Ви донесат първите клиенти бързо:

Излезте със самочувствие. Много начинаещи предприемачи се впускат и влагат всичко. Каква би била тяхната стратегия? Какво би се случило, ако никой не иска да прави бизнес с Вас? А какво би се случило, ако другите има по-добър продукт от Вашия?

Без да се замисляте, направете го със самочувствие и го покажете на бъдещите си клиенти. Всеки иска да е с победителя. Сега като го знаете, подхождайте така и за напред.

През последните си години, през които сте работили за някой, сте установи сам за себе си, че често довършвате работата на някой. Че поемате повече отговорности и хората разчитат на Вас. Това Ви говори само едно нещо – по-добър сте в няколко отношения от другите.

Да, точно това трябва да е и самочувствието, с което да тръгнете. Няма от какво да се страхувате, а само да доказвате. Сещам се за един мой приятел, който въпреки силната конкуренция в окачените тавани, предприе силно влизане, казвайки на потенциалните си клиенти, че неговата технология не е базирана на нещо ново. Наистина иновативно. И въпреки, че имаше още двама, предлагащи същите продукти, той успя да се отличи на пазара.

Стратегическо планиране. Не е нужно да чакате докато бизнеса Ви стартира, за да започнете с плановете си за набиране на първите си клиенти.

В седмиците преди да се „отървете“ от работата си, сте забелязали, че има много тясна група от хора, на които можете да се доверите. Дори и след като започнете собствен бизнес, Вие ще продължите да поддържате контакти с тях. Нали?

Тези хора ще могат също така да Ви дадат съвети и препоръки. И повярвайте, след като подновите информацията във Вашия Linkedin профил, те ще са първите, които ще Ви дадат положителна оценка. Създавайте си име и кажете на света какво му готвите. Намирането на първите клиенти преди самия официален старт на бизнеса не е нещо ново.

Не се страхувайте да позвъните. Да, бъдете сигурни, че първите Ви обаждания към Ваши приятели, близки, дори и към хора, с които сте работили могат да доведат до доста положителни резултати. Не се знае зад кое обаждане се крие Вашия първи клиент.

И преди сте го правили – да звъните, за да уреждате сделки, срещи, предложения, но сега имате по-силна мотивация. От опита си знаете, че е нужно да попаднете на правилния човек, за да имате успех.

Бъдете иновативни в мисленето. Освен сегашните методи, помислете и за нещо по-иновативно от конкуренцията си при събирането на бъдещите Ви клиенти. Това ще им хареса и ще бъде поднесено по един много свеж начин. Замислете се колко по-лесно би станало, ако Вашият уеб сайт бъде изписан на един висящ етикет на бутилка, поднесена на празник на Ваш познат, който може да причислите към графата „потенциален клиент“.

Бъдете винаги готови и не отстъпвайте. Конкуренцията Ви не би отстъпила, не го правете и Вие. Успехи и доходен бизнес.