Какво е Афилиейт Маркетинг?

Афилиейт маркетинга е един от най-добрите онлайн методи за рекламиране на продукти или услуги. Това е метод на рекламиране, при който рекламодателите плащат само при постигнати резултати (performance-based marketing). При този вид маркетинг, търговците работят с партньори – издатели, известни още като афилиейти.

Те плащат комисионна на своите афилиейти, за всеки посетител, които извърши определено действие на на техния уеб сайт. Най-често това действие е поръчка.

В този вид маркетинг има няколко основни участника:
рекламодател (merchant), афилиейт мрежа, издател (affiliate) и клиента.

Рекламодатели или търговци (Merchants)

Те посочват уеб сайта, които ще се рекламира. Пускат офертите, които да бъдат промотирани от техните партньори. Дефинират комисионната, която афилиейта ще получи при извършване на конкретно действие от клиента. Това действие може да бъде: попълване на форма за заявка, поръчка на продукт, обаждане и др.

Партньорска мрежа – Афилиейт мрежа (Affiliate network)

Партньорската мрежа действа като посредник между издатели и рекламодатели. Тя позволява на издателите по-лесно да намерят оферти, които да рекламират. Също така гарантира, че всяко действие от страна на клиента ще бъде отчетено коректно и съответната комисионна за издателя ще бъде изплатена. Всеки рекламодател може да популяризира своите оферти в хиляди афилиеийт уеб сайтове като използва готовата база от регистрирани издатели на афилиейт мрежата.

Издатели (Affiliates)

Обикновено афилиейтите са собственици на уеб сайтове (уебмастери), които публикуват реклами на тях. Посетителите виждат тези реклами, кликват на тях и така биват насочени към сайта на рекламодателя. За повишаване на трафика на своя уеб сайт, афилиейтите използват различни методи като популяризация за търсачки (SEO), плащане за клик (PPC), социален маркетинг (social marketing), e-mail маркетинг и др.

Именно затова афилиейт маркетинга е спряган като съвкупност от множество маркетинг стратегии. Всеки рекламодател, които иска да популяризира своя бранд или продукт е изправен пред проблема да избере най-ефектирния метод за реклама. Често това е свързано с време, средства и риска от неуспех на рекламната кампания е значително голям.

Най-сигурният и достъпен начин за реклама

Първото нещо, което всеки рекламодател трябва да направи е да се регистрира в афилиейт мрежата на eSale.bg. Следващата стъпка е да публикува своите оферти и да дефинира комисионната, която е готов да даде при реализирана продажба. Обикновено това е % от цената на продукта, но може да бъде и фиксирана сума.

Офертите могат да бъдат:

1) уеб сайт адрес – при каквато и да е поръчка афилиейта получава комисионна.
2) страница от уеб сайт – например страницата съдържа продукт, при покупката на който афилиейта получава комисионна.
3) страница съдържаща форма за заявка – при изпращане на заявката, издателя получава комисионна.

Оттам нататък започва работата на издателите от партньорската мрежа на eSale.bg. Рекламодателят трябва само да одобрява или отхвърля транзакциите.
Накрая на всеки месец се изплащат комисионните, които издателите са генерирали. Това отново е работа на eSale.bg. Изплащането става след като рекламодателите са направили своя депозит.

Това е принципа на Афилиейт маркетинга. Независимо дали сте голям или малък издател / рекламодател, вие сте добре дошъл в семейството на eSale.bg.